29 Kasım 2006

star wars: battlefront 2 (oyun)

ilki nasıldı hiçbir fikrim olmadan oynadım bu oyunu; star wars evreninde süper eğlenceli ve şahane bir aksiyon fps diye. değil efendim böyle, sizler de bu niyetle oynamaya kalkmayınız en başta onu belirteyim.

oyunu özetlemek gerekirse; medal of honor*'taki gibi bir hikaye ekseninde ilerleyen ama battlefield 2, battlefield vietnam, battlefield 1942 tarzı multiplayer'a yönelik tasarlandığı her halinden belli olan hatta bu yanı dehşet sırıtan, oyuncu tipini oyun içerisinde değiştirebildiğiniz vurdulu kırdılı bir şey. arada uzayda (eskiden oynamışlar bilir) tie fighter ve x-wing tarzı uzayda görevler yapabileceğiniz bölümler de var fakat bunları oynamadan geçme şansınız var, zaten pek üzerinde durulmamış; bonus olarak koymuşlar.

bence oyunun oynanabilirliğini yok eden ve kendisini oynatmaktan vazgeçtiren tek saçma sapan ayrıntı overheat olmuş. şahsen nefret ettim ben bundan. yahu, çıkmışız uzaya, savaşıyoruz, son teknoloji tanklar, uçan birşeyler, örümceğe benzeyen robotlarla birbirimize "ışın" atıyoruz, lazerle, ışın kılıcıyla oynuyoruz ama kullandığımız araçlarda olsun, kendi silahlarımızda olsun; çılgın bir "fazla ısınma"* olayı var. ya ben anlamadım, anlayanı da pek anlayabileceğimi sanmıyorum, yani nedir? ulan uzaya çıkmışız, birbirimize ışın atıyoruz, adı üzerinde "yıldız savaşları" yapıyoruz, kocaman "deathstar" inşa edilen bir evrende, yıldızlar arası hyperspace'e atlıyoruz ama neymiş silahlarımızla çok ateş edince fazla ısınıp kitleniyor. hadi ordan be!

yükselen trend olan ve world of warcraft'la ne kadar çok para kaldırılabileceği görülmüş online oyun olayından pay kapmak ve star wars hayranlarının (epey var, güzel para kaldırılabilecek bir kitle.-evet danışmanlık ücretimi alayım: onbinmilyar $-) cebindeki paraları emmeye yönelik bu oyun bence olmamış çünkü oynayamıyorsunuz. niye mi? fazla ısınıyor da ondan!

Hiç yorum yok: