20 Kasım 2006

the french connection (1971)

Filmi divxforever'daki imdb top 250 ed2k linklerinde gördüm, merak edip izledim. (Sonradan imdb top 250'den çıkmış olduğunu gördüm, doğru bir gelişme olmuş) Çoğunlukla filmi beğenip beğenmemeniz beklentilerinizle doğru orantılı oluyor bu çok büyük gerçek, bunu bir daha anladım; bunu da en başta belirteyim. Filmi süper bir aksiyon, gerilim, polisiye olarak göstermelerinden dolayı ben filmi beğenmedim çünkü öyle değil. (Belki de bizlerin aksiyon-macera film anlayışı 70lerden beri çok değişti, çok büyük ihtimal) Beklentilerim gayet orijinal ve güzel bir aksiyonlu heyecan kasırgası izlemek üzerine olduğundan sadece bir araba kovalamaca sahnesi haricinde filmde çok sıkıldım. Zaten boğucu bir atmosferde geçtiği bazı kaynaklarda belirtiliyor, özellikle yapılmış. Zamanına göre süperdi diyeceklere birşey diyemem ama şu zamanda ben çok daha süper filmler izledim. Ayrıca nedense Gene Hackman'ın oyunculuğunu da beğenmedim, hoş oscar vb. ödüller almış sanırım. (Zaten ödüller bana hiçbir şey ifade etmiyor genelde)

Vasat bir yapım, tavsiye etmiyorum.

5/10

Hiç yorum yok: