27 Şubat 2005

vize 1

size soracam demiştim hadi bakalım cevabınız nedir?

tabii ki böyle birşey kesinlikle doğru değil, insanların okuması ile kendi çıkarları arasında büyük bağlantılar olduğunda böyle laflar etmişler. (zaten bunu savunan kimseler dikkat ederseniz yazarlar, bu da ne demek elalem okursa onların kitaplarını satın alacak böylece kendileri yararına bir sistem oluşturmuş olacaklar)

zaten bilgi edinmenin envai çeşit yolu vardır mesela biri gezmektir. gezen tilki yatan aslandır iyidir mesela. esasında bilgi edinmenin en büyük ve en yaygın yolu tecrübedir, hiç bir insan çıkıp da "tecrübeli birinden daha bilgiliyim ben süperim heyo, okudum adam oldum" dememelidir çünkü bir şeyin pratiği ile teoriği arasında dağlar kadar fark vardır (misal: ağrı dağı).

demek ki neymiş gezen daha çok bilir okuyandan, tecrübe yani pratik her zaman teoriden üstündür.

tüm genellemeler çok tehlikelidir, bu da dahil.

sağlıcakla kalın...

26 Şubat 2005

insan ne ile yaşar?

tabii ki de sevgi ile yaşar. tolstoy da bir öyküsünde bu konuyu irdelemiş, tavsiye ederim okuyun.

zaten insanı yaşatan ümit ve sevgidir. insan bu ikisini kaybederse yaşama isteği yok olur.

iyi düşünün çok doğru bence bu. ulen var ya yazar olacak adamdım ben ama işte ülkemizin içinde bulunduğu durum garip. hatta ben yönetmen bilem olabilirdim :) neyse kurcuklamayayım.

e bana müsaade, sevginizi ve ümidinizi kaybetmemenizi Allah'tan temenni eder esenlikler dilerim.

trt spikeri gibi konuşmuş memet.

neden?

hiç düşündünüz mü neden diye? düşünün düşünün, felsefenin ortaya çıkışı ve insanların kafayı yemesi bu soru sayesinde olmuştur.

insan hasta olunca hiç bir şeyi düşünmez/düşünemez niye derseniz çünkü insan bencildir böylece kendine ucu dokunan olaylara maksimum hassasiyeti gösterir. ama gelin görün ki umrunda olmayan biri yok olursa takmaz bile. ilginç...

hımm şimdi size bir soru, bilgi edinmenin tek yolu okumak tır. doğru mu? yoksa yanlış mı?

düşünün bi daha ki gelişimde sorcam. (vize bile yapabilirim)

$post[data]

siz siz olun eğer emek verdiğiniz bir şeyi yazdıysanız onu her zaman kopyala diyerekten ram e alın. nolur nolmaz türkiyedeyiz net kopar veya telekomda çalışan malın tekinin daha da mal olan amca oğlu switchlerle oynayıp bandwithiniz şaapıp atabilir. veya hiç biri olmaz site göçer yollayamazsınız o zaman ağlamamak OR sinirlenmemek içün copy paste her zaman yardımcınız olur. hem ram denilen nane hızlıdır sonuçta onun için yapmışlar onu.

gelecek kaygılı memet :P

abuk subuk şeyler ya...neyse fazla konuşmiim.

ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz

dhcp server "bana ip verir misin" diye ağlayan makinalara ip dağıtmakla yükümlü bilgisayardır efenim. bunu biliyor muydunuz? artık biliyorsunuz. ayrıca diyelim ki dns server felan ne öğrenmek istiyorsunuz, o zaman ne mi yapıyorsunuz? tabii ki de sozluk.sourtimes.org a gidip aratıyorsunuz. herşeyi ben mi öğretecem ulen size.

canı sıkkın memet.

ayrıca şu sıralar hiç içimden yazmak gelmiyor sanmayım ki sallamıyorum...

derin düşüncelere dalmış tolstoy tavsiye eden memet.

dip not: düşmez kalkmaz bir Allah, bundan mütevelli abuk sunuk konuşup kafamı bozmayın döverim.

eh ulan yeter bitir notu: insanların güvenmek anlayışlarını pek anlayamıyorum ben mi çok fazla şey istiyorum yoksa Allah bana ilginç bir "güvenme" tanımı mı vermiş?

bitirmiyorum lan nolcak dipi: insanın genelde işi yokken acayip şeyler düşünür ancak işi gücü ödevi varken hiç bi halt düşünmez hatta mal olur çıkar ya, hah işte o çok doğru. afferim bana. alkışlayın lan!

of...

3 Şubat 2005

Avrupa Yakası (2 Şubat 2005)

Sanırım toplama bir bölüm olan bugünkü bölüm tek kelimeyle süperdi. Uzun zamandır televizyon karşısında bu kadar gülmemiştim açıkçası, çok iyi geldi.

En beğendiğim kısımlar ata demirerin avrupa birliğine girmiş olduğumuzu gördüğü rüya ile ibrahim tatlıses kılıklı 80 ler filmiydi. Ayrıca yılbaşı korosunun neden o kadar üzüntülü olduğuna da açıklık getirilmiş oldu. :)

Tekrarı olursa kaçırmayın derim...

2 Şubat 2005

Windows Xp "winlogon.exe" hatası

Windows Xp denen nane şöyle bir hata ile bilgisayarı kullandırtmamaktadır:

"The Windows Logon Process System process terminated unexpectedly with a status of 0xc0000005"

bugün bunu çok araştırdım, buyrun siz de inceleyin:



Elime geçen pek somut bir bilgi olmasa da, genel kanı virüs veya spy olduğu yönünde.

1 Şubat 2005

iki kişiye daha ulaştık...

Bu mereti 2 kişiye daha ulaştırdım afferim bana :) yeni blogçularımız: sapri ve evren

Bugün dinlenecek şarkılarımız:

simple plan - shut up
depeche mode - enjoy the silence remix (2004)
tom jones - what's new pussycat
deep purple - smoke on the water
the crystal method - weapons of mad distortion
manchild - hardwax

afiyet olsun...