27 Şubat 2005

vize 1

size soracam demiştim hadi bakalım cevabınız nedir?

tabii ki böyle birşey kesinlikle doğru değil, insanların okuması ile kendi çıkarları arasında büyük bağlantılar olduğunda böyle laflar etmişler. (zaten bunu savunan kimseler dikkat ederseniz yazarlar, bu da ne demek elalem okursa onların kitaplarını satın alacak böylece kendileri yararına bir sistem oluşturmuş olacaklar)

zaten bilgi edinmenin envai çeşit yolu vardır mesela biri gezmektir. gezen tilki yatan aslandır iyidir mesela. esasında bilgi edinmenin en büyük ve en yaygın yolu tecrübedir, hiç bir insan çıkıp da "tecrübeli birinden daha bilgiliyim ben süperim heyo, okudum adam oldum" dememelidir çünkü bir şeyin pratiği ile teoriği arasında dağlar kadar fark vardır (misal: ağrı dağı).

demek ki neymiş gezen daha çok bilir okuyandan, tecrübe yani pratik her zaman teoriden üstündür.

tüm genellemeler çok tehlikelidir, bu da dahil.

sağlıcakla kalın...

2 yorum:

Tevfik Yapicioglu dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Tevfik Yapicioglu dedi ki...

ulen admin, seni yakalarsam var ya... Bi daha silme benim yorumlarımı, yoksa...