30 Ekim 2005

kadir gecesi

Kadir Geceniz mübarek olsun.

29 Ekim 2005

iki süper komik itiraf

PIPIS; Cinsiyet: Erkek; Yaş: 30; İl: İzmir
Ellerinde alışveriş torbalarıyla eve giderken rastladığım arkadaşlarımın, "Bak halimize, bekarlığın kıymetini bil!" demelerine gıcık oluyorum. "Gece karının koynundayken böyle demiyorsun ama!" dememek için kendimi zor tutuyorum.

hamsikomposto; Cinsiyet: Kadın; Yaş: 49; İl: İstanbul
Üç yıl önce karın ağrısı ile Ankara'da büyük bir hastanenin acil servisine başvurdum. Ortalık çok kalabalıktı. Ağrım şiddetliydi. Sıra bir türlü bana gelmeyince sinirlendim. Önce oradaki sağlık görevlileriyle tartıştım, sonra acil şefine şikayette bulundum. Şikayet sırasında, "Maaşınız verdiğimiz vergilerden ödeniyor" gibi bir şey söyleyince acil şefi cebinden bozuk para çıkarıp avucuma koydu, "Senin verginden bizim hastaneye düşen pay. Al başka hastaneye git" dedi.

kaynak: itiraf.com 29 ekim

time machine beyond the da vinci code (2004)

the da vinci code kitabının insanların merağını tetiklediği isa ve mary magdelena, holy grail, isa'nın kızı rivayet edilen sarah, isa'nın soyu, tapınak şovalyeleri vb. konularında kitabın öne sürdüklerini araştırmacıların anlattıklarıyla aydınlatmaya gayret eden 2004 yapımı belgesel.

iki kitap (goriot baba ve hayata dair öyküler)

goriot baba (le pere goriot): hayırsız evlat ve baba yüreği üzerine bol tasvirli, hayatın acı gerçekleri üzerine kurulu fransız sosyetesine de değinen balzac'ın insanlık güldürüsü eserinin bir parçası olan kitap.

hayata dair öyküler: yavuz bahadıroğlu'nun genellikle hayatın acı gerçekleri üzerinde duran hikayeler kitabı.

itü maslak kampüsü

yurtta kalınırsa burada günde en az 30 dakika, kalınmazsa en az 15 dakika yürüyüş yapılır/yapılmak zorunda kalınır. yani bu kampüste yaşanacak 4 yıl zarfında ayrıca spor salonunda falan yürümeye/koşmaya gerek kalmaz.

ha bir de yurttan arabayla kampüsteki spor salonuna gelip yürüyen bantlarda koşup/yürüyüp arabayla yurda geri dönenler vardır.

theme park inc

theme park manager olarak da bilinen 2000 yapımı, kurduğunuz parkın daha çok işletmecilik (finansman, insan kaynakları, müşteri memnuniyeti) ayrıntılarıyla uğraşabileceğiniz, görevleri ile ilerlemeceli theme park oyunu.

ayrıca (bkz: theme park world)

85m otobüsü hakkında

yenibosna - mecidiyeköy arası çalışan otobüstür.

bu otobüse köprü trafiği olmadığında ve yoğun saatlerde binmediyseniz; (yoğun saatler genelde; 7:00-10:30 arası ve 16:30-20:00 arasıdır) ortalama 25-30 dakikada mecidiyeköye çok zorluk çekmeden gidebilirsiniz.

aksi takdirde haliçten geçtikten sonra başlayan hayvani köprü trafiğine takılmamanız pek mümkün değildir. eğer ki yoğun saatlerde binmek zorunda kaldıysanız kendinizi ortalama 1 saat ila 1 saat 20 dakika arası dur-kalk şeklinde ilerlemeye çalışan inanılmaz yoğun bir trafikte bulursunuz. o andan sonra alternatif olmadığı için elinizden bir şey gelmediğiyle kalır, çok sinir bozucu bir şekilde beklemek zorunda kalabilirsiniz. bu yüzden otobüse binerken her ihtimale karşı mp3 player, kitap, gazete vb. o anda size dünyanın en kurtarıcı en mükemmel gelecek icatlarını yanınızda bulundurmanız yararınıza olacaktır.

23 Ekim 2005

theme park world

yakın zamanda ps2 için de yeni bir versiyonu çıkacak olan bullfrog'un theme hospital gibi bir şeyler kurup, işletmeye yönelik gayet eğlenceli ve değişik bir kendi parkını kurmaca oyunu. sadece kendi parkınızı envai çeşit oyuncak ve alet ile kurmakla kalmıyorsunuz, kurduğunuz ve tasarladığınız oyuncaklara binerek nasıl olmuş test edebiliyorsunuz. oynadıkça bir çok ayrıntılarla karşılaşılarak şaşırılabiliniyor.

windows xp ve 2000lerde sadece bir kere oynadıktan sonra hiçbir hata vermeden windows'a geri dönme sorunu ile ilgili ayrıntılı bilgi, çözüm ve gerekli dosyalar şurdan temin edilebilir: www.adamhearn.co.uk/games/themeparkworld/tpwwin2kfix.html

c++ da exe ikonu değişimi

borland c++ builder dan herhangi biri ile proje sonucunda üretilen .exe nin ikonunu değiştirmek için:

http://bdn.borland.com/article/0,1410,28893,00.html

17 Ekim 2005

iki püf noktası

c++ için iki güzel püf noktalı link:

"StringGrid'e combobox ekleyip güzel bir şekilde çalıştırmak"
http://www.functionx.com/bcb/howto/cboxinstringgrid.htm

"passing a vector as an argument"
http://www.phon.ucl.ac.uk/courses/spsci/abc/lesson10.htm

11 Ekim 2005

denge

"denge öyle bir noktadadır ki; o noktada hiç pişmanlık bulunmaz."

10 Ekim 2005

sıfat

geçenlerde (dün) efendi'nin bir sıfat olduğunu soyadım olmadığını belirtmiştim, aklıma şöyle bir örnek daha geldi. mesela ali bey gibi, bey de sıfat. neyse çok uzatmayayım. cümleten kalalım sağlıcakla...

agresif insan şudur:

ota boka bağırıp çağıran, tartışmayı fikir alışverişinden çok bağırarak kudurukluğunu belirtmek için yapan, her şeye ters gidip, "agresifim ben" nidalarıyla kendini bir şey zanneden, kendi ezikliğini şiddet ile örtmeye çalışan; makul mantıklı insanların kendisi ile muhattap olmadığını gördükçe sinirinden deliren, hiç bir şeye yaramayan dandik mahluk.

yarın öbür gün elbet kendisinden daha şirret ve cazgır bir kişi ile karşılaşınca şiddet tutkusu götünde alevler saçarak patlayacak, o zamana kadar kırdığı tüm insanların acısı götünden girmiş asit borusunun tüm iç organlarını eritip parçalayarak ağzından asit fışkırtması ile sonlanacak, belki yine de akıllanmayacak kişi.

batmaya olan merağı yüzünden bir gün kendisine hayvani büyüklükte ve kalınlıkta birşeylerin batacağı kesin olan hede. muhattap olunmaması gereken ezik.

(bkz: kuduruk)
(bkz: şirret)
(bkz: cazgır)
(bkz: şiddet)
(bkz: eziklik)
(bkz: dandik)
(bkz: batacak yer arayan insan modeli)

9 Ekim 2005

açıklama

soyadım efendi değil yanlış anlaşılmasın, bir sıfat olarak kullanıyorum onu, ali efendi, yusuf efendi gibi. baktım da soyadım sanılabilir ki, yok öyle bişi.