27 Ocak 2012

Klozet su kaçırıyorsa neler yapılabilir?

Klozetinizden devamlı su akıyorsa bunun bir kaç nedeni olabilir.

KONU 1: Sorun taharet musluğu mu?

İlk kontrol edilmesi gereken suyu kaçıranın taharet musluğu mu olduğudur. Duruma göre çeşmeyi ne kadar sıkarsanız sıkın suyu kapatma görevini yerine getiremiyor. Bunun bir numaralı nedeni zamanla taharet musluğunun çeşmesinin mekanizmasının bozulması veya içindeki contanın iş görmez hale gelmesidir.

Bu durumda iki çözüm seçeneği mevcut olabiliyor.

1. Yeni bir conta ile durumun düzelip düzelmediğini denemek.
2. Taharet musluğu çeşmesini yeni bir çeşme ile değiştirmek. (benim yaptığım buydu) eski çeşmeler contalı ve daha kolay bozulur bir yapıya sahipler. Bazı yeni çeşmeler silindir ve üzerinde bir deliğin dıştaki silindir ile kapatılması mantığı ile çalışıyor. Ben bu tip bir çeşme alıp (10 tl'ye mal oldu) eskisi ile değiştirdim. Böylece taharet musluğundan sızan suyu önlemiş oldum.

Eski tip taharet musluğu çeşmesi:


Yeni tip taharet musluğu çeşmesi:


KONU 2: Sorun klozet içindeki tesisatta mı?

Taharet musluğu sorunlu değilse (veya bir süre sonra burada sorun oluşursa) klozet su akıtıyorsa bu sefer klozet su deposu tesisatını incelemelisiniz.

Elimdeki klozetin su deposu içerisinde aynen aşağıdaki gibi iki cihaz bulunuyordu. Bir sürü çeşit ürün var en yaygını plastik top içeren takım (eski sistemlerden biri) ve bunlar. Konuyu bu cihazlar üzerinden anlatacağım. Bu cihazlar toplu olarak "Rezervuar iç takımı" olarak biliniyor. Su deposu içindeler ve üstteki metal gibi görünen aslında boyalı plastik olan şey sifona bastığınız düğme. Eğer klozet su deposu kapağını çekseniz de kendinize gelmiyorsa ilk olarak bu düğmeyi sökmelisiniz. Aynı pet şişe kapağı açar gibi döndürerek bulunduğu yerden çıkmasını sağlayabilirsiniz. (Ben bunu keşfedene kadar tüm klozeti söktüm siz yapmayın :))

Soldaki ince cihaz "flatör" olarak da bilinen suyun dolduğu anlayıp suyu kesen su doldurma cihazı. Su dolduğunu anlamıyorsa bu cihaz ya bozuktur ya da ayarı sorunludur. Altına su gelmesini sağlayan boruyu bağlıyorsunuz. (Delinmiş olduğu için onu da yenilemek zorunda kaldım 4.75 tl tuttu) Su doldukça ortadaki yuvarlak hatlı kısmın üzerine su geldiği anda içindeki plastik aksam suyun kaldırma kuvveti ile yukarı kalkıp görünen mandalı yukarı ittiriyor. Mandal yukarı gidince gelen su kesiliyor. Burada çeşme başı gibi tırtıklı kısım içindeki suyun kesilmesini sağlayan sivri kısım ucundaki plastikte bir sorun olabilir. Bunu çözmenin bir yöntemi o plastiği ters çevirmekmiş. Tabii bu sadece geçici bir çözüm, sorunun nüksetmesi mümkün. O tırtıklı kısmı çevirip çıkardığınızda içindeki ince contayı düşürüp kaybetmeyin. Bende bu cihaz da bozuldu yenisini almak zorunda kaldım 10 tl'ye mal oldu. Bu cihazda problem yoksa ve su akmaya devam ediyorsa sağdaki aleti incelemeniz gerekli.


Sağdaki alet sifon düğmesine bastığınızda aşağıda bir boşluk açıp su deposu içindeki suyun tuvalete dökülmesini sağlıyor. Bu cihaz su boşaltmadan sorumludur. Yan iki taraftaki tırtıklar ile boyunu ayarlayabiliyorsunuz.

Genelde su kaçırma problemlerinin çoğu bu cihazın en altındaki plastik contanın sorunlu olmasından (eskiyor, haşat oluyor vs.) kaynaklanıyor ve o plastik contayı değiştirince düzeliyor (1.50 tl tuttu) Piyasada bir sürü cins cihaz olduğu için bu aleti de yanınızda götürüp ona göre conta almanız sizi zaman ve efor kaybından kurtaracaktır.

Plastik conta çok haşat olmamışsa veya biraz daha gitmesini istiyorsanız o ayarlar ile oynayıp daha erken kapanmasını sağlayabilirsiniz. Daha erken kapanınca alttaki kısım daha fazla baskı yapıyormuş. Ayarla oynayınca sifon düğmesi de aşağı iniyor çok kurcalamak sorunlara yola açabilir. Geçici çözüm yöntemlerinden biri de bu cihazın içine ağırlık koyup plastiğe daha çok baskı yaparak su kaçırmasını engellemesini sağlamakmış.

Ek olarak bu plastik contanın ömrünü azaltan da temizlik maddelerinin su deposu içerisine atılmasıymış, kesinlikle önerilmiyor. Su basıncı ve suyun aşındırıcılığı yeterince plastiğe zarar veriyor zaten.


Yararlı olabilecek bazı bağlantılar:
plastik top flatörlü uzman tv videosu
bir blog yazısı

1 yorum:

Unknown dedi ki...

teşekkür ederim iyi bir konu ve açıklama pazar günü hazırlıksız pilansız başladım su musluğunu sökemedim kılozete bağlı taharet musluğundamış uğraşırken kırdım 4 5 sefer parçacıya gittim yinede sorun çözülmedi ama siz bir fikir verdiniz şamandıra hiç aklıma gelmemişti ndan olabilir birde hepsin yaptığım halde halen klozetin altı kurumuyor su birikiyor.ben birde taharet çubuğunun aayarına baktım kimse ondan bahsetmiyor öncekileride ben yapmıştım bu sefer olmadı neyse size teşekkür ederim