24 Aralık 2010'da yazdığım bir yazı:
Punto Evo'da bilinen en kronik sorun (benim de yaşadığım) direksiyon altından gelen gıcırtı sesleri. Sebebi de kalorifer borularıymış diyorlar. Onun haricinde 1.3 multijet 75 beygir motor zaten çok uzun zamandır kullanılan bir motor.
İç dizaynı birçok arabadan daha iyi, arka led lambalar şık duruyor, önden görünüş birçok kimseye çekici gelmiyor.
B sınıfı bir araç için şehiriçi kullanımda fena değil, 3500kmye yakın yol yaptım, yol bilgisayarında ortalama 5.6lt yakıt tüketimi görünüyor (yaklaşık 20kr yakıyor) Dynamic donanım kiti ile en az parayla en çok donanımı alabileceğiniz bir b sınıfı araç.
Şehirlerarasında da 120-130km hız yaptım bir sorun yok. Bu araçla 180km hız yapmayı beklemek de çok mantıklı olmaz diye düşünüyorum.
Fiyat/performans olarak uygun bir araba bence. İmaja önem veriyorsanız, "arabam benim sosyal statümü göstersin" vb. düşünceleriniz varsa Fiat markası birçok kişi tarafından kötü biliniyor, bir kısmına açıkla dediğinizde Tofaş işte diyor, bir kısmı alman arabası alınır diyor, bir kısmı mantıklı bir açıklama yapamıyor. Kişisel beğeniler ve algılar farklı farklı doğal olarak. Fiyat/performans sizin için önemliyse ve arabadan beklentiniz sizi sorunsuzca bir yerden bir yere götürmesi ise bu araç alınabilir.
---Ekleme---
(Bir forumda özet olarak artı/eksi tablosu yapmıştım buraya da ekledim)
Artılar
- İç tasarım
- Yakıt tüketimi
- Diğer araçlara göre daha uygun yedek parça ve servis bedelleri
Eksiler
- 1.3 motor bazı bayırlarda sorun oluşturuyor
- Kronik sorun kalorifer borusu gıcırtısı (garantiden yaptılar ama sıfır araba alıp gıcırtılı gitmek garip bir duyguydu)
- Uzun yolda biraz yorucu kullanım (sert süspansiyonlar)
Genel olarak Türkiye şartlarında sınıfında fiyat/performans oranı en yüksek araç bence.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder