14 Temmuz 2006

ıhlamur kasrı hakkında

öğrenci için giriş 1ytl, sadece bahçesine giriş 1ytl, fotoğraf çekme izni (flaşsız) 6ytl vb. ücretlendirmelere sahip bol trafiğin ortasında yeşillik bir alan üzerine kurulu iki adet tarihi binadan oluşan sarayımsı yer. kışın çay kahve içmek için kullanılan bina hariç müze olarak sergilenen kısmı merasim kasrı. bir giriş ve iki odadan oluşuyor. abdülmecit burayı av konağı diye yaptırmış, etraf hep ormanmış galiba o zamanlar (düşününce çok garip geliyor o beton yığınları hep ormanmış) daha sonra yurtdışından gelen konukları ağırlamak için kullanmışlar. binalar çok süslü, çok janjanlı; osmanlının niye yıkıldığını anlayabiliyorsunuz diyebiliriz.

park diyebileceğimiz bahçesinde envai çeşit ağaç var, bunların isimleri altlarında birer tabela ile belirtilmiş. arkalarda bir yerde açık havada insanların çay-kahve içtiği bir yer var. daha çok insanlar buraya geliyorlar sanırım müze gezmeden ziyade.

ortalarda bir yerlerde nikah merasimleri için kiralandığı iddia edilen ufak bir yer var, yalnız epey pahalıymış (7.5milyar diye duydum ben, yalan dolansa bilmem, sorumluluk kabul etmem, verilen bilgi geri alınmaz).

bence gezmeseniz de olur gibime geldi, ben büyük hevesle gittim belki de ondandır.

bir kaç resim ve ayrıntı için: http://www.tbmm.gov.tr/saraylar/ikasri1.htm incelenebilir.

1 yorum:

Pınar -the elmalikek- dedi ki...

sayın mehmetefendi, ben sizin hayranınızım nolur beni de oralara götürün, bitiyorum size.
beraber dolaşalım, mehtaba neyim cıkalım, sefaya dalalım.
oh. aşıkım. züperim.

(not: ben SEVGİLİSİYİM ulan, şaka yaptım,
yazmayın yakarım!! )