1 Aralık 2005

bridget jones's diary (2001)

kitabını bilemem ama filminde varlığı boyunca tek derdi 5-10 kilo fazlası ve kendisini aldatan gerizekalı erkek arkadaşı olan, hayatı boyunca hiç maddi sıkıntı çekmemiş, yani refah ülkelerinde yaşayıp da dünyanın geri kalanı hakkında hiç düşünmemiş; yaptığı saçma sapan işlerle normalde bilim adamlarının, gerçekten hakeden insanların hayallerinde göremeyeceği paraları alan dallama bir bayanın öyküsü vardı. hayatında tek sıkıntısı uçkuru olan bir kişinin esasında hiç kayda değmeyecek yaşamından bir kesit izlenmiş olunuyordu filmde.

"ülkelerince" 2. sınıf insan mualemesi gören 3. dünya ülkesi bireyi bir erkeğin gözünden bu film bu şekilde görülebilir.

allah akıl fikir versin... hepimize...

11 yorum:

anyone dedi ki...

iğrenç yemekler yaptığını da unutmayalım.

Pınar -the elmalikek- dedi ki...

amerikan pastası

filmde varlıkları boyunca tek dertleri vücutlarının çıkıntılarını takip etmek olan, hayatı boyunca hiç maddi sıkıntı çekmemiş, yani refah ülkelerinde yaşayıp da dünyanın geri kalanı hakkında hiç düşünmemiş;yaptığı saçma sapan sapıkça harketlerle ne kadar boktan olduklarını ispatlayan dallamaların yaşamından bir kesit sunulmuştur.

Allah bütün erkek dallamalara ve bunu izleyen erkek dallamalara akıl fikir versin..hepimize..


not:ki bu dallamalar yemek bile yapamazlar.bunu da unutmayalım..

m dedi ki...

en azından o filmde herhangi bir zekilik özentiliği gösterilmiyor, ne olduğu hakkında gayet dürüst. ben cinsellik üzerine tamamen dalga üzerine bir muhabbet kurarak eğlendirmek istiyorum diye bağırıyor film.

bridget jones ise bir yandan çok zekiyim ama bedenim dandik, ay çok iç dünyam şöyle bilmemne, ay şu dallamayla mı çıksam diğeriyle mi gibisinden davranışlar sergiliyor. bir de "tüm kadınları" temsil ettiğini söylemiyorlar mı...saçma ötesi.

zevkler renkler tartışılmaz.

Pınar -the elmalikek- dedi ki...

eğer ki siz bridget jones filminde zekilik özentiliği gösteriliyor die izlediyseniz vah size vahlar size..

"bir de "tüm kadınları" temsil ettiğini söylemiyorlar mı...saçma ötesi."

filmde böyle bir kaygı yok,ama filmi izleyen 30'lu yaşlardaki kadınlar bridget jones u kendilerine yakın hissettiklerini belirtmişlerdir..

ayrıca bir erkek olarak sizin böyle bir yoruma kalkışmanızı manasız buluyorum.bir erkek kadının iç dünyasını ne kadar bilebilir ki?

asıl sacma olan dallama erkeğin çıkıntılarını pastaya sokabilme potansiyelidir,ki bu komik bile değildir..


ay ama pardon zevkler ve renkler tartışlamzdı dimi..

m dedi ki...

insanların espri ve eğlence anlayışları çok farklıdır, amerikan pastası gibi eğlence kübü bir film ile "ay ay bunalım içki dallama erkek arkadaş kilo ay ay iç dünyam" tipi özenti ötesi bir filmi karşılaştırmak çok abes bence. elma ile karpuz karşılaştırılması gibi.

neyse diğer savlarınıza bakarsak, eğer 30 yaş civarında çoğu bayan bridget jones gibi ise yazık efendim, Allah muhafaza..

kadın iç dünyası hede hödö denilmesi de abes efendim. niye derseniz hepimiz insanız nedense bütün sıkıntılar sanki bayanların üzerindeymiş gibi saçma sapan ipe sapa gelmez saçma bayan yakarışlarına anlam veremeyen bir insan olarak kadının iç dünyasını da eleştiriyorum efendim. benmerkezci yaklaşımlar bencilliktir ayıptır kötüdür.

nedense genelde tüm bir evin yükünü sırtında taşıyan erkekler gıkını çıkarmazken bazı bayanlar dert bile olmayan saçma sapan şeyleri kafalarına takrak ay iç dünyam bla bla diyip saçmalamaktadırlar. şimdi insaf merhamet dileyerek cenap şehabettinin ironi dolu bir lafı ile bitirmek istiyorum:

"en çok ses boş tenekelerden çıkar."

sayın spincik nie bu kadar savunmaya inat ettiniz anlamış değilim, lütfen bridget dallamasını savunmayınız, kendisi dandik insanın en önde giden versiyonudur.

saygılar sunar tüm insan gibi insanlara selam ederim.

Pınar -the elmalikek- dedi ki...

sadece penisi doğrultusunda hareket eden ve kadınlara "sadece nefes alsınlar yeter" mantıgıyla yaklasan bir dallama sapık ergen erkek topluluğu filmini neden bu kadar savunuyorsunuz anlayamiyorum sayin azeroth..

yaş itibariyle 2meme ve 2bacagı agzının suları akarak izleyen ergen döneminde de değilsiniz.

sadece hiç anlamadan etmeden bir filmi-bridget jones- böle karalamanız doğru değil bunu "amerikan pastası" örneğimle acıklamya calıstım..

sizi ibretle okuyorum doğrusu..vah bize vahlar bize..

saygılar sunar tüm adam gibi adamlara selam ederim.

m dedi ki...

amerikan pastası adlı film bir kere dürüst ne olduğu konusunda. herhangi bir entel dantel olma çabası felan yok. bayağı da olsa sunduğu şey eğlence. sadece eğlence.

bridget adlı dandirik film ise ay çok zekiyim bilmemne şeklinde yaklaşımlarda bulunarak çok içeriksel dolgunluk vadettiğini belirtiyor. bu kadar "ikiyüzlü" bir filmi savunmayınız.

m dedi ki...

neyse bu konuyu burda sonlandırıyorum bir yere varmayacağız ne yazık ki.

canınız sağolsun.

m dedi ki...

fikirlerinize saygı duyuyorum. fakat bana göre bridget jones filmi ikiyüzlü dallama iğrenç ve zaman kaybı. size göre amerikan pastası da öyle olabilir, doğrudur.

m dedi ki...

bu kadar saçma bi filme bu kadar zaman ayırdığımıza inanamadım şimdi. yazık kaybettiğimiz zamana yav, yorum yapmaya bile değmez esasında.

Pınar -the elmalikek- dedi ki...

üzülerek farkediyorum ki kendinizi tekrarlıyorsunuz sayın azeroth, hala "bridget jones filmi cok zekiyim bilmemne dio" gibi acıklamalar yapıyorsunuz.

oysaki ben bunun cevabını size cok önceden vermiştim zaten :

"At 11 Aralık, 2005 14:42, spincik said...
eğer ki siz bridget jones filminde zekilik özentiliği gösteriliyor die izlediyseniz vah size vahlar size.."

bu açıdan böyle aynı mevzuları tekrar tekrar inceleyer bir yere varamayacagımızı görmüş bulunuyorum.

size hayatta başarılar diliyorum.

amerikan pastası tadında bir yaşam dilerim.