11 Temmuz 2005

yeni başlayanlar için itü :)

"bura sosyal değil `bik bik`" yapacağınıza kendi sosyalliğinizi kendiniz oluşturun, kendi hatalarınızı okula yükleyip depresif depresif dolaşmayın milletin kafasını bozmayın. öyle herşeyi kafaya takıp da (misal sınavmış, ödevmiş; hepsi gelir geçer) güzelim günlerinizi hem etrafınıza hem de kendinize zehir etmeyin.

"buralar sosyal değil hacı, boğaziçide olsam var ya manyak ortamlara akardım" veya "itü esasında odtüden iyi bik bik" (ister iyi ister kötü olsun nolacak sanki) diyip kendinizi komik duruma düşürmeyin. önemli olan okulun size katacağı şeyleri maksimuma çıkarmaktadır, hiç bi okul size almanız gereken herşeyi vermez, onları kendiniz arayıp bulmalısınız. "hoca okulu siktir et ben ortamlara akıcam barlardan çıkmıcam" derseniz yarın öbür gün mezun olunca -olabilirseniz tabi- "hastir ne bok yicem ben şimdi" diye dövünebilirsiniz çünkü iş ortamı çok acımasızdır, gözünüzün yaşına bakmazlar. (tabi benim babam,dayım,amcam mafya,bizde para bok işim hazır diyorsanız -burası türkiye- istediğiniz haltı yiyip okuma işleminizi yerine getirmenize gerek kalmaz)

üniversite okuyorum "çok cool um çok artistim süperim" diye ortamda dolanmayın, döverim. ilk önce ""adam olun"" etrafınıza zarar vermeyin, ona buna yavşamayın.

en önemlisi "bu okul çok asosyal yea" deyip de biri size "şöyle bir konser var gelmek ister misiniz" dediğinde "1 hafta önce bik bik vizem/ödevim/projem var" diyip de insanları çileden çıkarmayın. adam seni dövse haklı, sen hem bik bik et hem de sonra 1 hafta sonrasının hesabını yap. ulan konser kaç saat, madem bu kadar önemli o zaman "sosyal okul istiyorum bik bik" deme.

gece geç yatmayı marifet saymayın `yok öle bişi`. sağlığınıza dikkat edin, eğer ailenizden uzakta okuyorsanız hiç kimse size bakmaz -iyi arkadaş,ilgili süper kız arkadaş hariç- hele hele `mediko` ya yolunuzu düşürmemeye dikkat edin geberseniz umurlarında olmuyor.

lisede ne idiyseniz üniversitede de osunuz, okula girdiniz diye birden kanatlarınız çıkmaz. o yüzden sihirli, mucizevi şeyler olmasını beklemeyin. konserlere felan elinizden geldiğince katılın çünkü üniversite hayatınızdan aklınızda sadece geçirdiğiniz güzel zamanlar kalacak, girdiğiniz sınavlar veya yaptığınız ödevler değil.

yaşamı kaçırmayın. çok dövünürsünüz sonra.

Hiç yorum yok: