23 Mayıs 2005

try

c++ da yanlış bişiler yapma potansiyeli olan yerlerde kullanılır ki çalışma zamanı hatası* verdirmeden, hatalar kontrol altına alınabilsin diye vardır. yalnız yazılanlar blok içerisinde olduğundan içerde bir değişken tanımlarsanız veya bir nesne yaratırsanız o bloktan çıkarken yok olacağı için noluyo yahu diye hata arayabilirsiniz; bir nevi kaş yapayım derken göz çıkarmış olursunuz.

siz siz olun yine de if mif diyerek eski usül kontrol edin. ama madem böle bişi var kullanayım derseniz

try {
dizi[4] = 5;
/*diyelim ki dizi 2 boyutlu o zaman 4 indeksli bi eleman yok o zaman bu normalde dan diye çalışma zamanı hatası verecektir ama try içinde olunca hata olduğunda daha önce tanımlı throw ile fırlatılan şeyi catch ile yakalar.*/
}

Hiç yorum yok: