21 Ocak 2010

nüfustaki kayıtlı adresinizi değiştirmek

şimdi diyelim ki adresiniz değişti napmanız lazım, ikamet ettiğiniz yeri devletimize milletimize bildirmeniz gerekli. (muhtara gidip ikamet belgesi, nüfus sureti falan alabilmeniz, oy kullanabilmeniz için bunu yapmalısınız evet.) burda da bahsettiğim gibi bir nüfus müdürlüğüne gidiyorsunuz bu sefer "adres" tabelalı kısımdaki memurlara yanaşıyorsunuz, her biri bir yandakine gitmenizi söylüyor :p. şimdi o adreste oturduğunuzu belgelemek için üzerinize fatura olması lazım, bende türk telekom telefon faturası vardı, yalnız artık e-fatura olduğu ve orijinali gelmediği için siyah beyaz çıktı alıp gitmiştim. memur amca nüfus kağıdımı istedi ve faturayı da aldı, tarihine baktı sonra dedi ki bunu telekom müdürlüğüne aslı gibidir diye onaylattır gel dedi. aklıma daha önce gelmişti ve gitmeden bir türk telekom bayisine sormuştum faturanın orijinalini siz verebiliyor musunuz diye, onlar da hayır vermiyoruz ama renkli çıktısını alıp gidebilirsiniz demişlerdi. bu bilgi ışığında faturanın renkli çıktısını alıp memur amcaya verdim değişikliği yaptı. bilgilerin olduğu bir kağıdı çıktı alıp imzalattı, sonra o kağıdın alt kısmını kopartıp muhtara götürmemi söyledi.
aldım kağıdı muhtara gittim, kayıt işlemini yaptı 3.5 lira imiş. nüfus sureti ve ikamet belgelerini de tanesi 4 liradan veriyor. böyle işte...

Hiç yorum yok: